Aktualitātes un jaunumi
KĻŪT PAR BIEDRU
Jaunumi no IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, marts 2025

IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts.

Projekta nr. 4.2.4.1/1/24/A/001

Ejot līdzi laikam – ideju diena “Mākslīgais intelekts izglītībā”

Marta vidū norisinājās izglītojoša ideju diena “Mākslīgais intelekts izglītībā”, uz kuru bija aicināti pieteikties 7.-12. klašu tehnoloģiju mācību jomas skolotāji. Pasākuma laikā tehnoloģiju eksperti dalījās gan ar pieredzes stāstiem, gan iepazīstināja ar risinājumiem un metodēm jēgpilnai mākslīgā intelekta (MI) izmantošanai skolās.

Ideju dienu atklājot, ar savu pieredzi iepazīstināja Dr. Vanessa Camilleri, Maltas Universitātes Mākslīgā intelekta katedras vecākā pasniedzēja, kura specializējas MI izmantošanā izglītībā un cilvēka – datora mijiedarbībā. Pēcāk Kaspars Kauliņš, MI valodas tehnoloģiju popularizētājs, Tildes starptautiskā biznesa attīstības direktors un Latvijas IT klastera padomes priekšsēdētājs, iepazīstināja ar savu redzējumu par to, kā MI ietekmēs izglītības procesu. Savukārt Egle Tamelīte, Samsung “Solve for Tomorrow” iniciatīvas vadītāja Baltijā, dalījās ar secinājumiem no Samsung korporatīvās atbildības programmas “Solve for Tomorrow” (ikgadējs ideju konkurss 9.-12. klašu skolēniem Baltijas valstīs). Pasākuma laikā tika novadītas MI darbnīcas, kuras sniedza ieskatu par MI lietošanu no pamatiem līdz praksē izmantojamiem risinājumiem. Ideju dienu papildināja arī citas izglītojošas uzstāšanās par MI intelektu mijiedarbībā ar radošumu un tehnoloģijām, dziļviltojumiem, tehnoloģiju uzņēmumu perspektīvām, 3td e-grāmatu bibliotēku, produktu dizainu, palīdzību skolotājiem u.c.

Pasākumu organizēja Rīgas Biznesa skola, tās direktore Inese Muzikante to raksturo šādi: “Šī gada konference veltīta praktiskai un jēgpilnai tehnoloģiju mācīšanai, sniedzot skolotājiem ne tikai teorētisku izpratni, bet arī konkrētus rīkus un metodes, ko izmantot ikdienas darbā ar skolēniem. Eksperti dalījās pieredzes stāstos par to, kā MI var bagātināt mācību procesu, uzlabot individuālo pieeju skolēniem un veicināt radošumu, kā arī pievērsās svarīgiem jautājumiem par drošību, ētiku un datu aizsardzību. Šī bija iespēja skolotājiem attīstīt savas prasmes un smelties iedvesmu no profesionāļiem, lai tehnoloģijas klasē izmantotu efektīvi un mērķtiecīgi.”

Avots: idejudiena.rbs.lv

Intervija ar Dzintaru Zariņu
Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas
Valdes locekli


Iestājoties pavasarim, IKT nozarē sākas jauni mācību cikli

Kas jauns un aktuāls notiek Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas darbībā?

Atskatoties uz pagājušo laika posmu, varu pieminēt, ka mūsu asociācija ir daudz strādājusi, lai pielāgotu izglītības nozares atbilstību mūsu vajadzībām. Piemēram, mūsu biedri apmeklēja mācību iestādes, kurās notika kvalifikācijas eksāmeni, jāatzīst, ka bija diezgan labi rezultāti. Esam arī devuši ieteikumus Latvijas Darba devēju konfederācijai (LDDK). Liela nozīme ir mākslīgā intelekta (MI) attīstībai, jo tas ir diezgan liels izaicinājums, lai uzņēmumi varētu saglabāt savu līmeni un vēl konkurēt ar pārējiem. Agrāk bija novērojama digitālā plaisa*, kad tika izdalīti gan uzņēmumi, gan valstis, kuras spēj izmantot pietiekami daudz interneta resursu, tagad to papildina arī MI izmantošanas iespējas.

*Redaktora piezīme: Digital Divide (angļu val.) – plaisa starp tiem, kam ir brīva piekļuve datoriem un internetam, un tiem, kam nav.

Kādas jaunas apmācību iespējas paveras Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas biedriem?

Esmu priecīgs paziņot, ka, iestājoties pavasarim, sākas jauni mācību cikli. Ir iespēja iegūt jaunas zināšanas, kas ir nepieciešamas konkrētās nozares pārstāvjiem. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektos liela nozīme un uzsvars tiek likts uz IKT nozari. Mums, Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas pārstāvjiem, pastāv iespēja turpināt iesākto un arī izvēlēties apgūt kaut ko jaunu, ko līdz šim neesam mācījušies. Mūsu asociācijas īpatnība ir tāda, ka ir iespējams konkrēti izvēlēties šaurāku vai plašāku tēmu, atrast piemērotāko pasniedzēju, tādējādi iegūstot vispiemērotākās zināšanas ar vislielāko efektivitāti. Mūsu mājaslapā www.itnet.lv būs iespējams iepazīties ar informāciju, kā rīkoties, lai varam sadarboties un celt jūsu kvalifikāciju. Aicinu zvanīt vai meklēt informāciju internetā, izmantojot mājaslapu, lai atrastu sev piemērotāko!

Kāds ir Jūsu vēlējums Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas biedriem?

Skatoties nākotnē, novēlēšu Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas biedriem turpināt iesākto, jo viņi attīstās, apgrozījumi aug, līdz ar to ir nepieciešams savstarpējs atbalsts, kā arī ir jāorientējas uz to, lai mūsu valstī ir iespējas izaugsmei, izmantojot atbalstu, kurus piešķir Eiropas fondi. Turklāt tas jādara regulāri, mērķtiecīgi un ar pilnu atdevi!


Kursa nosaukums:

“Vadītājs kā koučs: no sarunām līdz rezultātiem”

PASNIEDZĒJA:
Guna Kalniņa, personāla vadības eksperte, koučs, LuminaLearning psihometrisko mērījumu praktiķe

Vadītājs kā koučs: no sarunām līdz rezultātiem

Vai Tu kā vadītājs palīdzi savai komandai augt?
Ja Tava ikdiena sastāv no uzdevumu sadales un kļūdu labojumiem, ir laiks jaudīgākai pieejai!
Koučings vadībā – ne tikai modes lieta, bet reāla stratēģija!

Mērķis: Attīstīt vadītāju izpratni par koučinga pievienoto vērtību cilvēku vadīšanā caur sava personības profila apzināšanu, lai efektīvāk veicinātu darbinieku iesaisti, atbildību un profesionālo izaugsmi.

Dalībnieku profils: Jaunie vadītāji un vidējā līmeņa vadītāji, kuri vēlas pilnveidot savas vadības prasmes, iepazīstot koučinga pieeju savā darba ikdienā.

Laiks: klātienes apmācības 6 stundas + 2 stundas tiešsaistes refleksijas sesija ar 1-2 nedēļu intervālu

MĀCĪBU SATURS:

• Koučinga lomas skaidrojums vadītāja darbā
• Sava individuālā Lumina Spark profesionālā profila izpēte un vadības stila identificēšana
a. Kā dažādi personības aspekti ietekmē komunikāciju un vadību
• Sevis apzinātība kā spēcīgākā kārts efektīvas koučinga pieejas ieviešanā savā ikdienā
• Koučinga minimums vadītājam un praktiskie rīki
• Koučinga domāšanas veids un pamatprincipi
• Koučinga sarunas struktūra (GROW modelis un citi rīki)
• Atvērtie jautājumi, aktīvā klausīšanās, atgriezeniskā saite
• Koučings pret tradicionālo vadību
a. Kādos gadījumos izmantot koučingu un kad tas nav piemērots
b. Tipiskās kļūdas un greizie priekšstati par koučingu
• Praktiskie scenāriji un lomu spēles
a. Attīstības pārrunas, veiktspējas uzlabošana, motivēšana
• Individuālā darbība un plāns
a. Sava personīgā koučinga integrācijas plāna izveide
b. “Accountability buddy” – partnerības izveide ilgtermiņa attīstībai

IEGUVUMI:

• Savs LuminaSpark profils ar individualizētu koučinga darba burtnīcu
• Izpratne par koučinga iespējām pozitīvi ietekmēt vadītāja darbu
• Konkrētu rīku un modeļu apzināšana un testēšana
• Praktiski izmēģināts vadīt koučinga sarunas ikdienā
• Praktiska plāna izveide ilgtermiņa koučinga pieejas ieviešanai


Kas ir IKT un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un produktivitātes apmācību projekts?


LATVIJAS DATORTEHNOLOĢIJU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu
“IKT un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts”

Projekts tiek īstenots līdz 2029. gada 31. decembrim

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu: apmacibas@itnet.lv

Projekts balstīts uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas mērķiem:
• Veicināt mūžizglītību
• Nodrošināt elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas
• Atbalstīt jaunu prasmju apguves nepieciešamību
• Sekmēt profesionālo mobilitāti

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) finansiālo atbalstu.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.


Lejupielādēt PDF