Aktualitātes un jaunumi
KĻŪT PAR BIEDRU
Jaunumi no LDTA nodarbināto apmācību projekta

1.2.2.1/19/A/001 IKT un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un produktivitātes apmācību projekts 2

IKT un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un produktivitātes apmācību projekta 2 ietvaros sniedzam Jums Interviju ar pasaules līmeņa spīkeri un iedvesmotāju – Džofu Rammu. Džofs dalās savos novērojumos un pārdomas par grūtajiem pandēmijas laikiem, kas cerams dos Jums iespēju iedvesmoties un aizdomāties par mūsu dienās notiekošo.

Publikācijā lasiet:


• Latvijas Datortehnoloģijas asociācijas vadītāja Dzintara Zariņa uzrunu
• Interviju ar Džofu Rammu
• Informāciju par dažiem no projekta ietvaros pieejamiem kursiem
• Atbalsta projekta noteikumus


Cienījamie kolēģi,

Vēlos vērst Jūsu uzmanību lieliskajai iespējai dotā projekta ietvaros celt sava personāla kompetences līmeni. Apmācību projektā iepriekš esam ļoti sekmīgi izmantojuši iespējas paaugstināt sava uzņēmuma darbinieku zināšanu līmeni un konkurētspēju vietējos un ārvalstu tirgos. Rezultātā asociācijas uzņēmumi spēj ne tikai izveidot kvalitatīvāku produktu vai pakalpojumu, bet arī, paaugstinot darbinieku kompetenci, spēj celt piedāvājamo servisa līmeni saviem klientiem. Apmācību projekta ietvaros asociācija var piedāvāt apmācības dažādās apmācību jomās, tai skaitā datorzinības, e-komercija, biznesa vadība, ražošanas un pakalpojumu vadība u.c.
Veiksmi mācību procesos vēlot,

Dzintars Zariņš
Datortehnoloģiju asociācijas valdes loceklis


Intervija ar Džofu Rammu

Latvijas Datortehnoloģiju asociācijas biedriem tiek sniegta ekskluzīvā intervija par globālām pārmaiņām mācību nozarē (un ne tikai) ar Džofu Rammu (Geoff Ramm). Džofs ir pasaulē slavens iedvesmotājs un spīkers, grāmatu “Celebrity Service” (Serviss Slavenībām) un “Celebrity Service Superstars” (Slavenību Servisa Superzvaigznes) autors.
Džofs ir izaicinājis un iedvesmojis klausītājus 44 valstīs, kas spējuši radīt godalgotas idejas, lai pārspētu savus konkurentus. Viņa klientu vidū ir tādi grandi kā Emirates, Warner Brothers, Metlife un McDonalds. FORBES sauc viņu “A Game Changer” (Spēles gaitas lauzējs).

Sīkāk par Džofu Rammu: https://www.geofframm.com/


Džof, kā iet un kā ir gājis pēdējos divus gadus?

Šis būs oficiāli mans 20ais profesionālais gads. Sāku 2002. gada pirmajā martā. Ja kāds teiktu: ”Geoff, Tu uzstāsies 44 valstīs, uzrakstīsi 4 grāmatas, apceļosi visu pasauli!” Es tam nekādi neticētu. Neaizmirstamie iespaidi, kas man ir no Latvijas, Austrālijas, Ekvarodas, Itālijas! Kopumā viss ir lieliski, pēdējie 2 gadi bija grūti, kā visiem, izaicinoši, taču mēs visi pielāgojamies. Turam pārliecinoši kursu uz priekšu.

Kā mācību industrija izskatās mūsdienās? Kā tā ir mainījusies pēdējo gadu desmitu laikā?

Kad uzstājos, es gribu panākt uzvedības un uztveres pārmaiņas indivīdā. Ļoti daudz kas ir mainījies tehnoloģiski un lielā mērā viss ir pārcēlies tiešsaiste. Varam pieslēgties no autobusa – noskatīties TED video un iemācīties ko svarīgu. 20 gadus atpakaļ mums bija fiziski jāierodas, piemēram, universitātē.

Būtu, piemēram, jāizbrīvē piektdiena, lai dotos uz konkrētu vietu, lai apgūtu vai iemācītos konkrētu tēmu. Mūsdienās, savukārt, brīvība un pieeja ir tik milzīgam informācijas saturam (labam un sliktam)! Taču mācību platformām viss šis ir kļuvis daudz elastīgāks. 20 gadus atpakaļ tā bija grāmata, vai lekcija, kurā jāierodas, taču šodien: ”Kā Tu to gribi? Vai Tu to gribi pa telefonu? Vai gribi to, kamēr plunčājies vannā?” Pieeja tagad ir pilnībā visur, kas ir lieliski. Mums ir izvēle – mums uzņēmumam, mums uzņēmējam, mums darbiniekam. Mums ir milzīgas izvēles iespējas un tas var būt tikai un vienīgi labi.

Jā, bet medaļai ir divas puses, pateicoties IT tehnoloģijām dzīve paliek aizvien straujāka, dažreiz pat pārāk, kā ar veiksmīgi sadzīvot?

Kā cilvēki mēs esam tik pieejami visam un visiem. Piemēram, mēs ieturam šo interviju tiešsaistē un man telefons jau divas reizes ir nozvanījis ar paziņojumiem. Tai pat laikā ir arī e-pasti, kas ies cauri tavam telefonam un pulkstenim, kas ir tas pats ping-ping, tepat iekrīt arī zvani un īsziņas. Esmu pārsteigts, ka mums ir laiks apģērbties no rīta. Re kur man tagad ir pienākusi 4 minūtes gara balss īsziņa, kuru man būs jānoklausās. Piemēram, agrāk, lai sarunātu nākamo pasākumu, tas vienmēr sākās ar telefona zvanu, pēc tam vienošanās, tad es ierodos konkrētajā valstī uz konkrēto pasākumu, pēc tam pasākums vai mācības, pēc tam pēc pasākuma dzēriens un sarunas, pēc tam lidojums atpakaļ. Šodien visi jautā – vai mēs varam satikties Teams zvanā? Es saku “jā”. Atšķirība starp telefonu un MS Teams – telefons aizņem aptuveni 20 minūtes. MS Teams aizņem trīs reizes ilgāk, jo tikšanās ir daudz privātāka un tiek runāts par konkrēto cilvēku un kas viņam tur fonā. Agrāk mēs šādas sarunas dabūjam tikai darba ofisā, tagad katrs atjauninājums, katrs sporta komandas panākums vai spēlmaņa maiņa, katrs veikala paziņojums – tas viss aizpilda mūsu laiku. Izskatās, ka tagad būtu viedtālrunis jāslēdz ārā un jāslēdz iekšā tad, kad pats to gribi izmantot. Mums ir nepieciešams mūsu fokuss. Ja mēs vēlamies uzlabot produktu, mums ir jāieguldās pārmaiņās, nepieciešams investēt mācībās, mūsu komandā, programmā, lai attīstītu prasmes, lai stumtu biznesu uz priekšu, mums ir jāatslēdzas no visām apkārtējām skaņām, kas zags mūsu uzmanību no mūsu galvenā mērķa – uzlabot sevi, uzlabot mūsu biznesu, mūsu servisu, klientu iespaidu.

Daudzi saka, ka mēs esam spēruši soli 4. rūpnieciskā revolūcijā – vieni to sauc par Industriju 4.0, citi to sauc par digitālo transformāciju, citi dēvē par lietu internetu. Kaut kā mēs ar šo visu uzmanības novēršanu funkcionējam, taču jautājums ir – kādas Jūsuprāt ir svarīgākās prasmes šīs digitālās transformācijas laikmetā. Kā tas ir parastam cilvēkam, kas cenšas saorganizēt visas uzdevumu plūsmas, uzmanības novēršanas. Kas ir tas, kas palīdz mums visu to kontrolēt un pārvaldīt?

Runājot no personiskās pieredzes, pēdējo 20 gadu laikā man, kaut arī dažiem cilvēkiem tas izskatās dīvaini, lieliski darbojas To-Do saraksts. Es vēl jo projām fiziski rakstu un pierakstu. Man ir darbi pirmdien, darbi trešdien – vajag nosūtīt rēķinu, vajag parakstīt šo, vajag apstiprināt to. Kad kaut kas padarīts, es to izsvītroju. Kad viss ir izsvītrots – es esmu brīvs darīt ko gribu. Runājot par prasmēm – vajag prast “prioritizēt”, lai skaidri noteiktu šodien darāmo. Protams, ka dienas laikā man zvana telefons, bērniem ir vajadzības un uzmanība tiek novērsta. Taču es atgriežos pie sava saraksta un nezaudēju darāmā fokusu. Un, ja ir kas pavisam svarīgs, tad viss pārējais tiek izslēgts. Attiecīgi prioritāšu noteikšana sev, savai komandai, darāmajiem darbiem ir pati svarīgāka prasme, lai rastu un apgūtu jaunas iemaņas.

“Nekas nav svarīgāks par to, ko Tu dari dotajā brīdī”.



Informācija par dažiem no projekta ietvaros pieejamiem kursiem

SIA “Mercuri International”

  • Rezultatīvas pārrunas ar klientiem
  • Efektīva sadarbība augstāku rezultātu sasniegšanai
  • Uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšana

https://mercuri.lv/

SIA “Baltijas datoru akadēmija”

  • ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve
  • Scrum Master Certified (SMC™)
  • Java EE 7: Back-End Server Application Development
  • Java EE 7: Front-end Web Application Development
  • Java SE: Programming I
  • PMI Agile Certified Practitioner (PMI-ACP)®

https://www.bda.lv/bda4/

SIA “BSM Konsultanti”

  • Efektivitātes paaugstināšana uzņēmuma procesu pārvaldībā
  • Darbu organizācija ražošanā / pakalpojumu sniegšanā augstākas produktivitātes nodrošināšanai
  • Procesu orientētas vadības sistēmas izveidošana

http://www.bsm.lv/


Atbalsta projekta noteikumi

Biedrība “Latvijas Datortehnoloģiju asociācija” ir uzsākusi nodarbināto apmācību 2.kārtas projekta “IKT un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un produktivitātes apmācību projekts 2” (projekts Nr. 1.2.2.1/19/A/001), programmas 1.2.2.1. Atbalsts nodarbināto apmācībām ietvaros.

Projekts tiek īstenots no 2020.gada 13.jūnija līdz 2023.gada 31.decembrim.

Projekta mērķa grupa – komersanti.

ERAF atbalsta intensitāte:
Lielajiem komersantiem: 30-50%
Vidējiem komersantiem: 60%
Mazajiem komersantiem: 70%

Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 200 000, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 540 000. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 32 komersantus un 402 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projektā papildus apstiprinātās virssaistību finansējuma izmaksas ir EUR 1 100 000, no tām plānotais ERAF atbalsts – EUR 540 000.00. Projekta īstenošanā plānots iesaistīt vismaz 21 komersantu un 264 šajos komersantos nodarbinātās personas.

Projekta mērķis ir IKT un saistīto nozaru komersantiem nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai komersantos sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.

Kontaktinformācija:
Dzinatrs Zariņš, LDTA vadītājs
apmacibas@itnet.lv

Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta visu projekta norises laiku.

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu apmacibas@itnet.lv

Piesakoties apmācību kursiem vai speciālistu konsultācijām, uzņēmumiem papildus atbalsta pieteikumam ir jāaizpilda un jāiesniedz Digitālā brieduma tests https://www.gudralatvija.lv/