Aktualitātes un jaunumi
KĻŪT PAR BIEDRU
Jaunumi no LDTA digitālo prasmju apmācību projekta, decembris 2024

IKT un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/001

Biznesa un inovāciju forums “Tech Industry”

Novembra izskaņā Ķīpsalā tika aizvadīts trīs dienu “Tech Industry” Biznesa un inovāciju forums. Datortehnoloģijas nu jau ir saistītas ar visu jaunāko metālapstrādes, metālizstrādājumu ražošanas, mašīnbūves, būvniecības, automatizācijas, elektronikas, elektrotehnikas, autoservisu, ceļu un tiltu celtniecības, kuģu, dzelzceļu un avio būves, lauksaimniecības, ūdensapgādes un siltumapgādes tehnoloģijām. Ikvienas saistītās nozares pārstāvji varēja smelties jaunas zināšanas no Latvijas un citu valstu nacionālajiem stendiem, kas prezentēja ražotāju piedāvājumu, gūt pieredzi ārvalstu dalībnieku stendos no jauno iekārtu, produktu un pakalpojumu prezentācijām, dibināt jaunus biznesa kontaktus un sasniegt sadarbības partnerus no visas pasaules, kā arī piedalīties diskusijās un papildināt prasmes no zinātnes un ražotāju jaunākajiem sasniegumiem.

Izstādes dalībnieku vidū bija sastopami ārvalstu dažādu iekārtu ražotāji, kas demonstrēja modernākās metālapstrādes un rūpnieciskās iekārtas darbībā, mašīnbūves iekārtas un materiālus, metināšanas iekārtas, elektroinstrumentus, gaisa plūsmu tehnoloģijas un hidrotehnoloģijas, metālizstrādājumus, iekārtas un materiālus ražošanai, pakalpojumu servisu, automatizācijas un vadības sistēmas, hidrauliskās iekārtas, mēriekārtas, elektroniku un elektrotehniku, robotizētas iekārtas, gāzes apgādes iekārtas, noliktavu aprīkojumu, darba aizsardzības līdzekļus, iekraušanas un izkraušanas tehniku u. c.

Izstādi organizēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācija sadarbībā ar Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrību BT 1.

Avots: techindustry.lv

Intervijā piedalās:
Īrisa Zvagule
SIA “FITA”
Mācību centra vadītāja


Izmantot tehnoloģiju pilnu funkcionalitāti – nozīmē strādāt daudz efektīvāk

Kāda ir Jūsu un mācību centra FITA pieredze datortehnoloģiju nozarē?

Es pārstāvu profesionālās pilnveides un tālākizglītības mācību centru FITA, mēs palīdzam mūsu klientiem – uzņēmumiem – pilnveidot digitālās un tehnoloģiju prasmes, lai viņi varētu ieviest labākās pārvaldības prakses uzņēmumā un ieviest automatizācijas procesus rutīnas darbiem. Liela daļa FITA klientu ir datortehnoloģiju nozares uzņēmumi, kuru darbinieki pilnveido savas zināšanas gan tehnoloģiju jomā, gan iegūst starptautiskus sertifikātus.

Kāpēc uzņēmumiem datortehnoloģiju nozarē ir svarīgi pastāvīgi mācīties?

Būtiskākais iemesls, kāpēc vajadzētu nepārtraukti mācīties, ir saistīts ar kvalitatīvu lēmumu pieņemšanu, jo ikdienā mums ir jāpieņem lielāki un mazāki lēmumi, un uzņēmumos, kuros ir zinoši darbinieki gan speciālistu, gan vadības līmenī, var pieņemt stratēģiski izsvērtus, datos balstītus lēmumus, tādējādi ietekmējot uzņēmuma attīstību un konkurētspēju.

Kādas kompetences ir svarīgākās vadības līmenī?

Tikpat būtiskas, kā sociālās prasmes, mūsdienu vadītājiem ir nepieciešama arī izpratne par tehnoloģijām, par tehnoloģiju ieviešanas procesiem un ir jāpieņem lēmumi, kas būtiski ietekmē uzņēmumu attīstību un izaugsmi. Tās vairs nav tikai IT nodaļas un IT speciālistu zināšanas, šeit ir nepieciešams iesaistīties arī vadības līmenī un pieņemt stratēģiskus lēmumus.

Kā tiek ieviestas informācijas tehnoloģijas un kāpēc ir svarīgi tās apgūt?

Informācijas tehnoloģiju ieviešana ir stratēģisks process, kas ir svarīgs gan plānojot, gan ieviešot, gan vēlāk arī uzturot visas šīs sistēmas. Šim jautājumam ir divi aspekti. Viens – kā mēs to ieviešam, cik gludi šis process notiek. Nereti esam dzirdējuši par to, ka tas ir grūts un sarežģīts process, netiek ievēroti termiņi, bet no tā var izvairīties, un ieviešanas process var būt daudz gludāks, ja piegādātāji un pakalpojuma pasūtītāji ir mācījušies, ir apguvuši labākās prakses, un spēj sarunāties vienā valodā. Otra lieta – kad ieviešam tehnoloģijas, mums ir jāprot tās arī lietot. Ja visi resursi un pūles tiek veltīti tikai ieviešanas procesam, ir būtiski, ka ieviešanas procesā tiek paredzēts budžets apmācībām. Šobrīd ir ļoti vērtīgi, ka var izmantot struktūrfondu līdzfinansējumu, kas dod iespēju izmantot visu tehnoloģiju pilnu funkcionalitāti, kā arī strādāt daudz efektīvāk.

Kā notiek apmācību organizēšana?

Apmācības mēs organizējam tā, lai varētu viegli apvienot ar darbu, mācības notiek tiešsaistē divas reizes nedēļā sešu nedēļu garumā. Mācībās ir ļoti daudz praktisko uzdevumu. Viss mācību process tiek organizēts tā, lai zināšanas, kas tiek apgūtas kopā ar pieredzējušajiem pasniedzējiem, varētu pielietot arī praktiski un, beidzot mācības, aizejot uz savu darba vietu, būtu pārliecība, ka darbinieks zina, kā izdarīt, kādi ir nākamie soļi, ka zināšanas un prasmes tiešām ir apgūtas, kuras spēj pielietot.

Kādi ir aktuālākie kursi šī projekta ietvaros?

Īpaši es gribētu izcelt digitālās transformācijas kursu, programmatūras prasību izzināšanas kursu, kas ir ārkārtīgi populārs šobrīd gan pasūtītājiem, gan piegādātājiem, lai mēs varētu runāt vienā valodā un saņemt tādus tehnoloģiju risinājumus, kādi ir nepieciešami mūsu biznesa mērķu sasniegšanai, kā arī mākslīgā intelekta, dizaina kursus, DevOps, procesu un projektu pārvaldību.


Microsoft tehnoloģiju vadītāja Centrāleiropā un Centrālāzijā Renāte Strazdiņa norāda, ka mākslīgā intelekta (MI) attīstība ir ļoti liela, un paredzams, ka cilvēks arvien vairāk izmantos ģeneratīvā MI iespējas un arvien vairāk uzlabos savu produktivitāti; viņa atzina: “Man patīk mācīties un man nav bail sevi izaicināt. Man nav bail būt starp cilvēkiem, kuri ir daudz gudrāki par mani un nejusties slikti par to. [..] Atziņa, ko paņemt līdzi ir – nebaidīties būt starp tiem, kuri ir labākie un mācīties no viņiem, un katru reizi meklēt jaunus un jaunus izaicinājumus.”

Pēc Microsoft veiktā pētījuma, pasaulē kopumā šī gada sākumā MI darbā lietoja 75% cilvēku, bet 46% ir sākuši to lietot laika periodā, kas ir mazāks par 6 mēnešiem.

Avots: epale.ec.europa.eu


Informācija par vienu no projektā pieejamajiem kursiem

Jaudīgu digitālo prezentāciju veidošana

PASNIEDZĒJI:
Artūrs Pētersons, Arvils Stikuts, Dzintars Koknēvičs

APMĀCĪBU KURSA SATURS:

• Izaicinājumi, digitāli prezentējot, ideju, risinājumu vai piedāvājumu;
• Jaudīgas digitālas prezentācijas veidošanas soļi;
• Struktūra pārliecinošai digitālajai prezentācijai;
• Metodes uzmanības iegūšanai attālinātas prezentācijas laikā;
• Digitālo tehnoloģiju ierobežojumi savas idejas pārliecinošai prezentēšanai;
• Grafiskā dizaina veidošana: Attēli un vizualizācija;
• Modernu fontu un kontrasta pielietošana uzmanības attālinātai vadīšanai;
• Atšķirīgais starp digitālu prezentāciju un teksta dokumentu;
• Pārliecinošas digitālās prezentēšanas prasmes;
• Vizuāli noformēto slaidu digitālās jaudas novērtēšana.


Finansējuma atbalsta saņemšana mācībām


LATVIJAS DATORTEHNOLOĢIJU ASOCIĀCIJA

Piedāvā apmācību projektu
“IKT un saistīto nozaru digitālo prasmju apmācību projekts”
Projekta nr. 2.3.1.2.i.0/2/23/A/CFLA/001
Projekta īstenošana līdz 2026.gada 30.jūnijam
Pieteikšanās jaunām apmācībām projektā ir atvērta līdz 2026.gada 30.aprīlim.
Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu apmacibas@itnet.lv

Projekta investīcijas mērķis ir nodrošināt Latvijas Republikā reģistrētus sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos komersantus ar digitālajām, robotizācijas un automatizācijas pamatprasmēm, digitālo pārveidi un digitālajām inovācijām, tai skaitā prasmēm, kas sekmētu eksporta veicināšanu, augsta līmeņa digitālās pārvaldības pamatprasmēm uzņēmumu vadības līmenī un prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanai dažādos uzņēmējdarbības procesos.

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda finansiālu atbalstu.
Projekta sākotnējās kopējās attiecināmās izmaksas ir EUR 1 134 000, t.sk. plānotais Atveseļošanas fonda atbalsts – EUR 567 000.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus.
Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.


Lejupielādēt PDF